(hatályos 2018. május 25-től)
A jelen Tájékoztató célja, hogy rögzítse az Agroker Holding Zrt. (továbbiakban: Társaság) által alkalmazott adatvédelmi - és személyes adatkezelési elveket, és a társaság adatvédelmi és - kezelési politikáját. Társaságunk adatkezelőként a személyes adatok kezelésének céljait és eszközeit önállóan vagy másokkal együtt határozza meg, adatfeldolgozóként pedig adatokat kezel.
Az adatkezelés a személyes adatokon vagy adatállományokon automatizált vagy nem automatizált módon végzett bármely művelet vagy műveletek összessége, így a gyűjtés, rögzítés, rendszerezés, tagolás, tárolás, átalakítás vagy megváltoztatás, lekérdezés, betekintés, felhasználás, közlés, továbbítás, terjesztés vagy egyéb módon történő hozzáférhetővé tétel útján, összehangolás vagy összekapcsolás, korlátozás, törlés, illetve megsemmisítés.
Az adatfeldolgozás technikai jellegű adatkezelés, az adatok feletti rendelkezési és döntési joggal nem rendelkezik.
Személyes adatnak minősül az azonosított vagy azonosítható természetes személyre („érintett”) vonatkozó bármely információ. Azonosítható az a természetes személy, aki közvetlen vagy közvetett módon, különösen valamely azonosító, például név, szám, helymeghatározó adat, online azonosító vagy a természetes személy testi, fiziológiai, genetikai, szellemi, gazdasági, kulturális vagy szociális azonosságára vonatkozó egy vagy több tényező alapján azonosítható.
Társaságunk adatkezelőként és adatfeldolgozóként tiszteletben tartja mindazon személyek magánszféráját, akik a Társaság számára személyes adatot adnak át és elkötelezett ezek védelmében.
1. Az Adatkezelő adatai:
Személyes adatainak kezelője az Agroker Holding Zrt.
Székhely: 4400 Nyíregyháza, Kinizsi u. 2.
Weblap: www.agrokerholding.hu
Telefon: 06 42/598 460
E-mail: info@agrokerholding.hu
A Társaság az általa kötött szerződések teljesítésében közreműködő Külső szolgáltatók (továbbiakban: adatfeldolgozó) számára a személyes adatokat rendelkezésükre bocsátja. A személyes adatokat (pl. név, lakcím, telefonszám, e-mail cím, stb.) az adatfeldolgozók a saját adatvédelmi tájékoztatóikban foglalt rendelkezéseknek, valamint a GDPR rendelet előírásainak megfelelően kezelik.
Az Agroker Holding Zrt. számára adatfeldolgozást végzők szolgáltatók:
MKB - Euroleasing Autólízing Zrt.
Merkantil Bank Zrt.
Budapest Bank
Six Payment Services
Ceema Risk Kft.
Az adatfeldolgozó kizárólag olyan utasításokat hajthat végre, amelyek írásban rögzítettek. Társaságunk az adatfeldolgozókkal írásbeli szerződést köt, mely tartalmazza az adatkezelő által az adatfeldolgozónak átadott adatokat és az adatfeldolgozó azokkal végzett tevékenységeit. Titoktartás kötelezi a személyes adatok kezelésével foglalkozó munkavállalóinkat és az itt megjelölt adatfeldolgozókat. Az adatbiztonság garantálása érdekében az adatfeldolgozó végrehajtja a szervezési és technikai intézkedéseket.
Az adatfeldolgozó segíti az adatkezelőt abban, hogy teljesítse a személyes adatok védelmére vonatkozó kötelezettségeit. Az adatfeldolgozó az adatkezelő döntése alapján minden személyes adatot visszajuttat az adatkezelőnek vagy töröl, törli a meglévő másolatokat, egy kivétellel, ha a tagállami vagy az uniós jog az adatok tárolását írja elő. Az adatfeldolgozó elősegíti és lehetővé teszi az adatkezelő által vagy az általa megbízott ellenőr segítségével végzett auditokat, helyszíni vizsgálatokat.
Amennyiben az adatfeldolgozó – szerződésben rögzítettek szerint - további adatfeldolgozó segítségét veszi igénybe, úgy őrá ugyanazok a kötelezettségek vonatkoznak, mint amelyek eredetileg a szerződés által létrejöttek az adatfeldolgozó és az adatkezelő között.
Adatvédelmi tisztviselő:
Társaságunk a GDPR 37. cikke alapján nem köteles adatvédelmi tisztviselő kinevezésére.
Adatvédelmi kérelmek:
Az adatkezeléssel és adatvédelemmel kapcsolatos bármilyen kérése vagy kérdése esetén kérelmét postai úton a 4400 Nyíregyháza, Kinizsi u. 2. címre vagy elektronikusan az info@agrokerholding.hu címre küldheti. Válaszainkat legfeljebb 30 napon belül megküldjük az Ön által meghatározott címre.
Külföldi adattovábbítás:
Társaságunk a kereskedelmi tevékenységéhez kapcsolódóan az Európai Gazdasági Térségen (EGT) kívülre továbbíthat személyes adatokat. Ebben az esetben sem sérülnek az érintetteknek adatvédelmi jogai.
Kizárólag akkor továbbítunk személyes adatok az EGT-n kívüli területre, ha a harmadik ország megfelelő védelmi szintet képes biztosítani, melynek képességét az Európai Bizottság állapítja meg.
Társaságunk az alábbi célokból végez adatkezelést a jogszabályokkal összhangban:
GDPR 6.cikk (1) bekezdés a) pont: érintett hozzájárulása
GDPR 6.cikk (1) bekezdés b) pont: szerződés teljesítése
GDPR 6.cikk (1) bekezdés c) pont: jogi kötelezettség teljesítése
GDPR 6.cikk (1) bekezdés f) pont: jogos érdek, mindig érdekmérlegelés szükséges
Az egyes adatkezelési tevékenységek jogalapja:
Az érintett személyes adatainak jogos érdek alapján történő kezelése esetén érdekmérlegelést végzünk, melynek során:
Az érintettnek amennyiben az adatkezelés jogalapja jogos érdek volt, tiltakozási joga van, mely alapján a személyes adatot nem kezeljük tovább, kivéve ha az adatkezelést kényszerítő ok indokolja.
Nem áll fenn kényszerítő indok direkt marketing esetén, tiltakozás esetén az adatokat törölni kell. (Direkt marketingbe tartoznak azok a reklámok, amelyek közvetlenül keresik meg potenciális ügyfeleiket. Ez történhet elektronikus úton, telefonhívással, postán keresztül stb. Minden egyes módszerre speciális szabályok is érvényesek. Az érintett itt a reklám címzettje lesz, azaz az a személy, akihez a reklám eljut, illetve irányul. Az érintett személyes adatait pl. egy honlap vagy webáruház üzemeltetője kezelheti.)
A számlákat jogi kötelezettség miatt legalább 8 évig megőrizzük. A számlakiállítás alapjául szolgáló iratok megőrzési ideje 8 év.
A munkaviszony alapjául szolgáló iratok megőrzési ideje: 50 év.
A partner kapcsolattartás céljából megadott adatok megőrzési ideje a kapcsolat megszűnését követő 1 év.
Szerződés teljesítéséhez kapcsolódó adatok megőrzése: 5 év
Az adatbiztonság olyan sérülése, mely a kezelt személyes adatok véletlen vagy jogellenes megsemmisítését, elvesztését, megváltoztatását, jogosulatlan közlését vagy az azokhoz való jogosulatlan hozzáférést eredményezi.
Társaságunk biztosítja az adatkezeléshez kapcsolódó kockázat mértékének megfelelő adatbiztonságot, melynek sérülése esetén késedelem nélkül, de legkésőbb a tudomásra jutástól számított 72 órán belül adatvédelmi tisztviselőnk, vagy ennek hiányában az adatkezelő/adatfeldolgozó vagy képviselője bejelentést tesz a felügyeleti hatóságnak és tájékoztatja az érintettet is.
Társaságunk az adatvédelmi incidens tudomására jutását követően haladéktalanul megteszi a szükséges biztonsági intézkedéseket az adatvédelmi incidens alapját adó sérülés megszüntetése, helyreállítása céljából.
Az érintettet értesítjük a megtett intézkedésekről és azok eredményéről.
Magyarországon az adatvédelmi felügyeleti hatóság: Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (továbbiakban: NAIH, címe: 1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C, e-mail címe: ugyfelszolgalat@naih.hu).
Az érintett panaszt nyújthat be a NAIH-hoz amennyiben álláspontja szerint a rá vonatkozó személyes adat kezelés nem felel meg a jogszabályi kötelezettségeknek.
A NAIH döntése ellen bírósági felülvizsgálat kezdeményezhető.
Kelt: Nyíregyháza, 2018. május 23.
Agroker Holding Zrt.
hírek a témában